HERFSTKAMPIOENEN!
13-10-2021  |

Het bal der Herfstkampioenen!

Ik zeg: laat corona maar komen, want zoveel kampioenen hebben nog nooit gehad. Na 5 wedstrijden. Dat moment moeten we koesteren.

Heren 45A
Glorieus aan de leiding.
Samen met Gooische weliswaar, maar daar werd van gewonnen.
5 gespeeld, 4 gewonnen

Meisjes A1

Kampioen der vallende bladeren

Lekker bezig!

Meisjes B1
Fall in love with the champs!

Doelsaldo: 38-3

Meisjes C1

Najaars beste!
In de 2e klasse… dat biedt perspectieven

Jongens D1

Herbstmeister!
5 gespeeld, 5 gewonnen

67 doelpunten voor, 0 tegen

In de 1e klasse… waar moet dat heen. Champions League dan maar?

Ik wil niet veel zeggen, maar na jaren ploeteren komt ons zorgvuldig opgebouwde tophockeybeleid eindelijk tot volle wasdom. Drie meidenteams herfstkampioen en ouderdoms succes door spijkerhard selectiebeleid bij Heren 45A (waar dat A op slaat weet trouwens niemand, want B is in geen velden of wegen te bekennen).

En dan natuurlijk dat gedurfde maar rigoureuze besluit om te stoppen met de jongenslijn. "Nee’, zei de TC, "we gaan pas weer een jongenslijn opbouwen als we echt talent hebben opgeleid.” Die opleiding hebben we voor een deel, en onder strak toezicht, overgelaten aan onze goede buren van Weesp, maar sinds begin vorig seizoen zijn we echt gaan investeren in duurbetaalde trainers, een professioneel begeleidingsteam en het fixen en masseren van de allerleukste Weespse ouders. En - het mag gezegd - we beginnen te oogsten.
Hoho, hoor ik jullie denken, het is misschien nog wat vroeg juichen. Klopt, maar de ervaring leert dat een club als de onze niet vroeg genoeg kan beginnen.

Dus nu even vakantie en daarna opnieuw ingedeeld, op sterkte. Dat betekent voor het ene team meer tegenstand en voor het andere iets minder. Want er waren natuurlijk ook minder vrolijke resultaten. Voor jullie zelf dan hè, want de club (dat zijn wij allemaal) vindt het vooral belangrijk dat je lekker hockeyt.
Zozo, wat een stichtelijke woorden, ’t lijkt wel kerst.
Goed idee, tegen die tijd maken we de volgende balans op.

Fijne vakantie!

PS We hebben alleen een foto van Meisjes C1 en Jongens D1. Volgende keer de andere teams - als ze zelf een foto aanleveren...