HET WATERVELD - UPDATE

HET WATERVELD - UPDATE

Is er goed nieuws?
Jazeker.
Een belangrijk deel van de financiering voor het waterveld is rond.

Mooi, maar dus niet helemaal?
Nee, nog niet helemaal.

Nog meer goed nieuws?
Jazeker.

We kunnen hoogstwaarschijnlijk een subsidie krijgen van 20% van de investering.

Zozo, niet slecht. Leg uit.

De financiering
De afgelopen weken hebben we geprobeerd zoveel mogelijk obligaties te verkopen. Talloze telefoontjes en bezoekjes, korte en langere gesprekken, enzovoort. En met succes. We zijn een stuk dichter bij de eindstreep.

De subsidie
Nogal onverwacht kregen we ander positief nieuws.
Vanaf 1 januari 2019 kunnen sportverenigingen die investeren in de accommodatie waarschijnlijk een subsidie krijgen van 20% van die investering.
Waarom?
Dat is nogal ingewikkeld. Iets te ingewikkeld om hier foutloos samen te vatten. Wil je precies weten hoe het zit?
Klik hier

Kort gezegd: dit betekent dat wij op de investering van € 300.000,- voor het waterveld zo’n € 60.000,- subsidie kunnen krijgen. En dat is mooi nieuws.

Er zitten twee addertjes onder het kunstgras: de nieuwe subsidieregeling is nog niet 100% zeker en als deze doorgaat kunnen we die subsidie pas krijgen voor een investering gedaan ná 1 januari 2019.
Zeg nou eerlijk: we zouden wel gek zijn daar niet op te wachten. Toch?
Sterker nog: het verwachte financiële voordeel is zo groot dat wij het onverantwoord vinden om deze zomer te investeren.

Nadeel?

Aan het begin van komend seizoen ligt er geen waterveld.

Voordelen?

1. We hebben straks ca. 60.000 euro minder nodig voor de aanleg van het waterveld.

2. We hebben iets meer tijd om de financiering helemaal rond te krijgen.

Van uitstel komt afstel?
Nee.
We blijven de komende tijd hard werken aan de financiering en hebben alle vertrouwen dat dit goed komt, zodat het waterveld kan worden aangelegd.

Wanneer dan?
Als alles rond is, streven wij naar aanleg zo snel mogelijk in 2019. Een exacte datum is niet te geven, want hiervoor zijn wij vooral afhankelijk van de beoogde leveranciers.

Conclusie?
Goed nieuws!

Vinden wij.

En tot slot nog even dit: het huidige veld is onlangs verplicht gekeurd door een onafhankelijke instantie via de KNHB. Hieruit bleek dat de vezellengte van het kunstgras hoog genoeg is om ook komend seizoen nog op te hockeyen.

Tot zover. Zodra wij meer weten, weten jullie het ook.

Met grote groet, namens het bestuur,

Bart van Straaten

secretaris