Hockeydag met clinic

WEER WAT NIEUWS - JANUARI 2018
7-1-2018  |

Beste allemaal,

Het mag nog net (van wie eigenlijk?): wij wensen jullie en jullie dierbaren een schitterend 2018!
Nu het jaar nog bijna helemaal voor ons ligt, kunnen we met frisse moed elke dag aangrijpen voor mooie dingen en positieve blikken op de toekomst.
Hupsakee, daar gaan we!

1. Samenstelling bestuur
Na het spijtige afscheid van voorzitter Erik Wiltink en accommodatie-koningin Jiska Swarte zijn wij in gesprek gegaan met Dirk Jan Schwietert, Michiel Vetter en Pam van Olst.
Al vrij snel bleek dat onze standpunten en toekomstvisie niet heel ver uiteen lagen en kon de ontstane ophef worden omgezet in positieve energie.
Die energie heeft geleid tot een nieuwe bestuurssamenstelling, waarvoor wij jullie (leden) op 30 januari a.s. goedkeuring vragen.
Wat ons betreft wordt Dirk Jan Schwietert voorzitter en gaat Michiel Vetter zich ontfermen over de accommodatie.
De uitnodiging voor de BALV volgt op korte termijn.

2. Gemeente
Eind december hebben wij het college van burgemeester en wethouders van Gooise Meren in een brief twee concrete verzoeken gedaan:
1. Koop ons deel van het Kocherbosch met sportbestemming.
2. Financier ons nieuwe kunstgras en ga met ons een huurconstructie aan.

In de bijlage de volledige brief.

De komende weken/maanden gaan wij over deze verzoeken het gesprek aan met het college (wethouder Marleen Sanderse) en de raadsfracties.
Ons streven blijft dat er bij aanvang van het nieuwe seizoen een waterveld ligt.

3. Contributie veld & zaal, bijdrage D&E-kamp
Met excuus voor de vertraging wordt op 12 januari a.s. de veldcontributie voor het lopende seizoen afgeschreven. Voor degenen die een verzoek hebben ingediend voor een contributie-inning in 2 delen gelden de volgende afschrijfdata:
Deel 1: 12 januari a.s.
Deel 2: 1 april a.s.

Op 12 januari wordt ook het inschrijfgeld voor het D&E-kamp afgeschreven.

De zaalcontributie wordt geïnd in de tweede helft van februari.

4. Vrijwilligers
Dank! Van meerdere kanten hebben wij mailtjes ontvangen van leden en ouders van leden die willen helpen onze club draaiende te houden. De komende weken worden alle taken (met name accommodatie) in hapklare brokken verdeeld en nemen wij contact met jullie op.

5. Veiling Diner Heren 1 – zaterdag 27 januari
Heren 1 organiseert op 27 januari een veilingdiner in het clubhuis. Het belooft een waar culinair en feestelijk spektakel te worden! Tijdens het diner houden de heren een veiling. De opbrengst hiervan gaat voor 2/3 naar Heren 1 en voor 1/3 naar het waterveld.
Geef je op voor 14 januari via: [email protected].

6. Zaalhockey
Morgen (maandag 8 januari) beginnen de zaaltrainingen weer.
Aanstaand weekend gaan zo'n zeventig van onze jongste jeugdleden de zaal in. Zes weekenden achter elkaar wordt onder de bezielende leiding van trainers en hulptrainers het flitsende spel met de balken aan onze talentjes bijgebracht. De Rijver is elke zaterdag en zondag van 9 tot 13 uur druk bevolkt met onze toekomst. Wij wensen jullie veel zaalfun!
Grote dank ook aan de organisatoren Wies Mensink en Rianne van Echtelt!

7. Cashloos clubhuis
Nog voor het einde van de winterstop gaan wij over tot een volledig cashloos clubhuis!
Vanaf dan is er dus geen kassa meer met contant geld, maar kan alleen worden gepind. Er komt een digitale ‘kassa’ waarop elk verkocht product wordt aangetikt en waarna vervolgens direct moet worden afgerekend. Over de werking van het systeem volgt binnenkort meer informatie.

We hebben nog veel meer nieuws en mooie plannen, maar ook die gaan we de komende tijd in hapklare brokken aan jullie opdienen. Tot snel dus en een smakelijke voortzetting van deze zonnige zondag!

Met groet,
Fergus Hoedeman (penningmeester)
Marco Diepenhorst (bestuurslid hockey)
Bart van Straaten (secretaris)